Paczkomaty – rozpoczyna się wojna!

Dodano: Monday, 02 November 2015 o 08:31  
Rywalizacja na rynku kurierskim coraz bardziej się zaostrza. Do gry coraz dynamiczniej wkraczają zagraniczne marki – UPS, TNT, DHL, DPD, jednak broni nie składają też polskie firmy, a w tym przede wszystkim Poczta Polska oraz InPost. Obecnie Polacy wysyłają już około 13 milionów paczek rocznie, więc zdecydowanie jest o co walczyć. Na jakim polu ma się rozgrywać decydująca bitwa? Właśnie na polu paczkomatów, o czym piszemy w kolejnym artykule.

AKTUALIZACJA: Liczba Paczkomatów Inpost w 2020 roku przekroczyła 10770 paczkomatów w Polsce.

UPS i Poczta Polska wkraczają do walki!

Firma InPost, która przez wielu jest kojarzona właśnie z paczkomatami, prawdopodobnie zyska całkowicie nowego konkurenta. Właśnie marka UPS planuje również rozpocząć wprowadzenie w Polsce swoich własnych paczkomatów, a dokładniej mówiąc usługi Acces Point. Ma ona polegać na tym, że odbiór paczek będzie możliwy w specjalnych punktach, które będą znajdowały się np. w małych sklepach, stacjach paliw czy kioskach. Poza tym planowane jest również uruchomienie specjalnych urządzeń, które również będą mogły przechowywać paczki dla klientów.
 
Tylko w tym roku firma UPS planuje wprowadzić takich punktów w Polsce aż 230. Jeżeli im się to uda, to InPost będzie musiało zacząć się liczyć z nowym, poważnym konkurentem. Przewagą pomysłu UPS ma być to, że umożliwi również odbiór paczek za pobraniem, co niestety nie jest możliwe w przypadku paczkomatów InPost.

InPost nie obawia się konkurencji

Prezes InPostu jest jednak spokojny i w swoich wypowiedziach podkreśla, że nie obawia się konkurencji gdyż jest świadomy, że dorównanie jego marce wymaga ogromnej wiedzy know-how oraz bogatego doświadczenia. Swoich możliwości w tej branży próbowały w końcu nawet takie marki jak Amazon czy Google, ale bardzo szybko się wycofały, gdyż nie posiadały właśnie odpowiedniej wiedzy i doświadczenia.
 
Do tej walki planuje wkroczyć również Poczta Polska, która chce zbudować własną sieć paczkomatów. Już w tej chwili Poczta Polska ma 36 listomatów i tyle samo skrzynek nadawczych. Dorzucenie do tego dużej ilości paczkomatów, rozrzuconych po całym kraju, również może znacznie przyczynić się do zdobycia części klientów rynku kurierskiego. 
 
Według specjalistów rynku logistycznego UPS i Poczta Polska poważnie zagrożą marce InPost. Przede wszystkim dlatego, że UPS to globalna firma z ogromnym doświadczeniem. Poczta Polska natomiast zyska dzięki temu, że prawdopodobnie uruchomi paczkomaty zaraz przy swoich placówkach i dzięki temu będzie ściągać swoich stałych klientów. 


Autor: Jakub Mikołajczak
Komentarzy (1)
Wednesday, 26 June 2019 o 09:53
Te paczkomaty to są super dobre, one ratują mnie przed chodzeniem daleko po dobór. Ktoś to dobrze wymyślił i oby tego było jak najwięcej.
Dodaj swoją opinię
Ocena