Niebanalne spoty reklamowe potentatów branży kurierskiej
Dodano: Thursday, 12 October 2023 o 15:18
Poprzedni artykuł zatytułowany "Reklama outdoorowa - jak ją widzą liderzy branży TSL" stanowi pierwszą część cyklu dotyczącego kampanii reklamowych firm kurierskich. Dzisiejszy tekst jest kontynuacją tej serii.
Przedstawimy kilka wartych uwagi propozycji – tym razem będą to spoty reklamowe firm kurierskich.
Ciekawa i intrygująca konwencja reklamy; UPS nie do końca prezentuje swoje usługi – nie chwali się błyskawicznymi dostawami, niezwykłą dbałością o przesyłki, czy kulturą i wzorową postawą swoich kurierów. Nie jest jednak tak, że reklama UPS nie przemyca ważnych treści – firma „między wierszami” mówi o swojej tolerancji. Czarnoskóry mężczyzna stanowi tutaj dowód na otwartość firmy i brak dyskryminacji z jej strony. To na pewno jest zaletą firmy, o której postanowiono wspomnieć i „zapunktować” u klientów – obecnych i potencjalnych. Dodatkowo lekka formuła sprawia, że dobrze się ją ogląda, a fakt, że jest zabawna i wywołuje uśmiech u odbiorców, działa jak najbardziej in plus.
W powyższym spocie UPS nie skupia się na jednej cesze, którą chce się szczycić. Pokazuje natomiast, że ma zaawansowane technologie i wysokiej klasy sprzęt oraz, że działa na dużą skalę, o czym świadczą olbrzymie magazyny z tysiącami przesyłek i zasięg, jaki firma obejmuje. Nie mniej istotną zaletą jest wyspecjalizowana kadra i sympatyczni kurierzy, a wszystko przepełnione pasją i miłością do logistyki. Cała reklama jest bardzo dynamiczna, co sprawia, że odbiorca ma wrażenie, że sama firma działa prężnie i szybko.
DHL stawia na atut, który jest szczególnie ważny dla osób chcących skorzystać z usług transportowych – prędkość dostarczania przesyłek. Kilka, utrzymanych w jednej konwencji, spotów podkreśla dobitnie nie tyle prędkość, co wręcz błyskawiczność dostaw świadczonych przez firmę DHL. Przekaz jest jasny – nie zdążysz się nawet obejrzeć, a przesyłka już dotrze – DHL porusza się niemalże z prędkością światła. Zabawnie – na pewno, jasny przekaz – jak najbardziej, przemycenie istotnych treści – tak.
Jakże wymowna reklama DHL. Firma pokonuje swoich największych konkurentów – firmę FedEx i UPS. Wprawia w osłupienie i punktuje kurierów konkurencji, w domyśle: jest lepsza (szybsza!) od rywali. Poza szybkością dyskredytuje współzawodników również rozmachem (zaopatrzeniem, wyposażeniem) – w reklamie jeden samochód dostawczy FedEx i jeden UPS przeciwstawione kilkudziesięciu DHL. W Polsce taka reklama byłaby niedopuszczalna ze względu na restrykcje związane z ochroną konkurencji, co – w przypadku tego spotu – byłoby olbrzymim niefartem dla DHL, która znalazła doskonały (zabawny i chwytliwy) sposób na pokonanie rywali.
Nowa wersja zakończenia znanego i cenionego filmu Cast Away. Przewrotny, acz skuteczny sposób na reklamę. Odniesienie do popularnego, wręcz kultowego filmu jest jednym z trafionych sposobów na dobrą reklamę. Przywołanie powszechnie znanych treści i/lub obrazów jest szczególnie atrakcyjną formą reklamową, cieszącą się dużą akceptacją (oczywiście są także skrajne przypadki). Co mają na myśli autorzy spotu? To jasne – mimo wszelkich, nawet największych, przeciwności losu przesyłki FedEx zawsze docierają na miejsce – nawet w ekstremalnych sytuacjach. Firma i jej pracownicy rzetelnie podchodzą do wykonywanych obowiązków, dając gwarancję, że przesyłka dotrze do odbiorcy w nienaruszonym stanie oraz, że kurier, w żadnym wypadku, nie dopuści się jej otwarcia.
Tam, gdzie najważniejsza jest szybkość, musi być FedEx. Dla ludzi ceniących (ponad wszystko) błyskawiczność – tak, jak główna postać reklamy, John Moschitta – najwłaściwszym wyborem jest firma Federal Express. Również dla głównego bohatera spotu, człowieka, który mówi i działa najszybciej, wybór był jasny – FedEx spełnia jego oczekiwania (w tym wypadku szybkość dostaw).
Trzech znaczących graczy na rynku TSL: UPS, DHL i FedEx swoje reklamy opierają głównie na najważniejszej z cech (istotnych dla branży kurierskiej) – błyskawiczności dostaw. Nie dziwi fakt, że firmy, jako sztandarową zaletę swojej działalności wybierają szybkość dostarczania przesyłek, bowiem zdaje się być to najistotniejszym kryterium przy wyborze firmy transportowej przez klientów. Reklamy nie pomijają jednak również innych, bardzo istotnych, elementów, jak kapitał, który posiada firma w postaci ludzi, sprzętu, czy technologii. To, co w wypadku tych spotów (poza przekazywanymi treściami) działa niewątpliwie na korzyść UPS, DHL i FedEx to fakt, że reklamy są „lekkie”, przystępne i zabawne.
Przedstawimy kilka wartych uwagi propozycji – tym razem będą to spoty reklamowe firm kurierskich.
Ciekawa i intrygująca konwencja reklamy; UPS nie do końca prezentuje swoje usługi – nie chwali się błyskawicznymi dostawami, niezwykłą dbałością o przesyłki, czy kulturą i wzorową postawą swoich kurierów. Nie jest jednak tak, że reklama UPS nie przemyca ważnych treści – firma „między wierszami” mówi o swojej tolerancji. Czarnoskóry mężczyzna stanowi tutaj dowód na otwartość firmy i brak dyskryminacji z jej strony. To na pewno jest zaletą firmy, o której postanowiono wspomnieć i „zapunktować” u klientów – obecnych i potencjalnych. Dodatkowo lekka formuła sprawia, że dobrze się ją ogląda, a fakt, że jest zabawna i wywołuje uśmiech u odbiorców, działa jak najbardziej in plus.
W powyższym spocie UPS nie skupia się na jednej cesze, którą chce się szczycić. Pokazuje natomiast, że ma zaawansowane technologie i wysokiej klasy sprzęt oraz, że działa na dużą skalę, o czym świadczą olbrzymie magazyny z tysiącami przesyłek i zasięg, jaki firma obejmuje. Nie mniej istotną zaletą jest wyspecjalizowana kadra i sympatyczni kurierzy, a wszystko przepełnione pasją i miłością do logistyki. Cała reklama jest bardzo dynamiczna, co sprawia, że odbiorca ma wrażenie, że sama firma działa prężnie i szybko.
DHL stawia na atut, który jest szczególnie ważny dla osób chcących skorzystać z usług transportowych – prędkość dostarczania przesyłek. Kilka, utrzymanych w jednej konwencji, spotów podkreśla dobitnie nie tyle prędkość, co wręcz błyskawiczność dostaw świadczonych przez firmę DHL. Przekaz jest jasny – nie zdążysz się nawet obejrzeć, a przesyłka już dotrze – DHL porusza się niemalże z prędkością światła. Zabawnie – na pewno, jasny przekaz – jak najbardziej, przemycenie istotnych treści – tak.
Jakże wymowna reklama DHL. Firma pokonuje swoich największych konkurentów – firmę FedEx i UPS. Wprawia w osłupienie i punktuje kurierów konkurencji, w domyśle: jest lepsza (szybsza!) od rywali. Poza szybkością dyskredytuje współzawodników również rozmachem (zaopatrzeniem, wyposażeniem) – w reklamie jeden samochód dostawczy FedEx i jeden UPS przeciwstawione kilkudziesięciu DHL. W Polsce taka reklama byłaby niedopuszczalna ze względu na restrykcje związane z ochroną konkurencji, co – w przypadku tego spotu – byłoby olbrzymim niefartem dla DHL, która znalazła doskonały (zabawny i chwytliwy) sposób na pokonanie rywali.
Nowa wersja zakończenia znanego i cenionego filmu Cast Away. Przewrotny, acz skuteczny sposób na reklamę. Odniesienie do popularnego, wręcz kultowego filmu jest jednym z trafionych sposobów na dobrą reklamę. Przywołanie powszechnie znanych treści i/lub obrazów jest szczególnie atrakcyjną formą reklamową, cieszącą się dużą akceptacją (oczywiście są także skrajne przypadki). Co mają na myśli autorzy spotu? To jasne – mimo wszelkich, nawet największych, przeciwności losu przesyłki FedEx zawsze docierają na miejsce – nawet w ekstremalnych sytuacjach. Firma i jej pracownicy rzetelnie podchodzą do wykonywanych obowiązków, dając gwarancję, że przesyłka dotrze do odbiorcy w nienaruszonym stanie oraz, że kurier, w żadnym wypadku, nie dopuści się jej otwarcia.
Tam, gdzie najważniejsza jest szybkość, musi być FedEx. Dla ludzi ceniących (ponad wszystko) błyskawiczność – tak, jak główna postać reklamy, John Moschitta – najwłaściwszym wyborem jest firma Federal Express. Również dla głównego bohatera spotu, człowieka, który mówi i działa najszybciej, wybór był jasny – FedEx spełnia jego oczekiwania (w tym wypadku szybkość dostaw).
Trzech znaczących graczy na rynku TSL: UPS, DHL i FedEx swoje reklamy opierają głównie na najważniejszej z cech (istotnych dla branży kurierskiej) – błyskawiczności dostaw. Nie dziwi fakt, że firmy, jako sztandarową zaletę swojej działalności wybierają szybkość dostarczania przesyłek, bowiem zdaje się być to najistotniejszym kryterium przy wyborze firmy transportowej przez klientów. Reklamy nie pomijają jednak również innych, bardzo istotnych, elementów, jak kapitał, który posiada firma w postaci ludzi, sprzętu, czy technologii. To, co w wypadku tych spotów (poza przekazywanymi treściami) działa niewątpliwie na korzyść UPS, DHL i FedEx to fakt, że reklamy są „lekkie”, przystępne i zabawne.
Jako, że temat reklam jest szczególnie zajmujący, nie pierwszy i zapewne nie ostatni raz postanowiliśmy się w nim wypowiedzieć. Polecamy również jeden z naszych wcześniejszych artykułów dotyczących spotów firm kurierskich: "Zagłosuj na najśmieszniejszą reklamę!".
Jolanta Danielewska
Komentarzy (0)
Dodaj swoją opinię