Plastikowe samochody dostawcze UPS
Dodano: Tuesday, 26 June 2012 o 15:10
W nowych, bardziej ekologicznych samochodach UPS zastąpiono niektóre metalowe elementy, elementami wykonanymi z materiałów kompozytowych. Są to materiały złożone z dwóch lub więcej komponentów, a połączenie nadaje im zupełnie nową jakość. Firma UPS ogłosiła niedawno, że przetestuje 150 samochodów dostawczych z elementami wykonanymi z takich materiałów, aby sprawdzić ich wytrzymałość, możliwości naprawy i inne właściwości. Zastosowanie tych elementów zmniejszyło wagę samochodów o 400 kg. Pozwoli to zmniejszyć spalanie o 40%. Samochody będą dostarczać przesyłki w czwartym kwartale 2012 roku. Do testów zostały wybrane miejsca z ekstremalnymi warunkami pogodowymi.
Najnowocześniejsze materiały
Poprzednie testy wykazały, że części samochodów z materiałów kompozytowych świetnie wytrzymują różnie warunki atmosferyczne (przede wszystkim są mniej podatne na korozję od soli drogowej) oraz są łatwe w naprawie, ze względu na swoją modułową budowę. Teraz UPS przetestuje je w większych i cięższych samochodach.
Największą chyba zaletą wykorzystywania materiałów kompozytowych w samochodach jest ich wpływ na zmniejszanie ilości spalanego paliwa. Ich zastosowanie może zmniejszyć spalanie o 40%. Jest to alternatywa dla paliw ekologicznych, które są często kłopotliwe w przechowywaniu i transporcie.
Największą chyba zaletą wykorzystywania materiałów kompozytowych w samochodach jest ich wpływ na zmniejszanie ilości spalanego paliwa. Ich zastosowanie może zmniejszyć spalanie o 40%. Jest to alternatywa dla paliw ekologicznych, które są często kłopotliwe w przechowywaniu i transporcie.
Wszystko dla środowiska
UPS to nie jedyna organizacja wykorzystująca te specyficzne materiały do zmniejszania zużycia paliwa. Testują je również firmy produkujące samochody osobowe, a amerykański rząd wspiera takie inicjatywy dotacjami.
Wcześniejsze, prototypowe testowane samochody miały niewiele elementów z materiałów kompozytowych. W nowych są one obecne niemal wszędzie, oprócz podłogi. Tylko ten element samochodu wymagał standardowego materiału ze względu na wagę przewożonego ładunku (i spokój ducha kuriera ;)).
Więcej informacji na infografice stworzonej przez UPS (kliknij, aby powiększyć)
Wcześniejsze, prototypowe testowane samochody miały niewiele elementów z materiałów kompozytowych. W nowych są one obecne niemal wszędzie, oprócz podłogi. Tylko ten element samochodu wymagał standardowego materiału ze względu na wagę przewożonego ładunku (i spokój ducha kuriera ;)).
Więcej informacji na infografice stworzonej przez UPS (kliknij, aby powiększyć)
Komentarzy (0)
Dodaj swoją opinię