Przesyłki niedoręczalne i zwroty
Dodano: Friday, 20 January 2012 o 11:56

Powody braku możliwości doręczenia przesyłki do adresata mogą być następujące:
• Błędny adres odbiorcy (np. z powodu zmiany miejsca zamieszkania),
• Kilka (liczba zależy od konkretnej firmy kurierskiej) nieudanych prób doręczenia i brak kontaktu ze strony odbiorcy,
• Nieopłacenie lub niedostatecznie opłacenie przesyłki (i odmowa uiszczenia opłaty),
• Odmowa przyjęcia przesyłki przez adresata.
Jeśli nie można doręczyć
Firmy kurierskie różnie podchodzą do sprawy niedoręczenia przesyłki, więc trzeba sprawdzić dokładnie jak to wygląda w interesującej nas w firmie. Informacje o tym, co dzieje się z przesyłką, która nie może być doręczona do odbiorcy zawierają regulaminy przewoźników. W tabeli podajemy informacje z regulaminów poszczególnych firm kurierskich dotyczące tego, kiedy przesyłki są zwracane nadawcom.
Firma kurierska | Kiedy następuje zwrot do nadawcy |
DHL |
• Po 7 dniach roboczych od drugiej próby doręczenia, jeśli nie ma kontaktu z odbiorcą,
• Odmowa przyjęcia przesyłki,
• Błędny adres odbiorcy.
|
UPS |
• Odmowa przyjęcia przesyłki,
• Błędny adres odbiorcy,
• Adres znajduje się w innym państwie, niż określono na paczce lub dowodzie nadania,
• Odmowa zapłaty należności przez odbiorcę.
|
Siódemka |
• Po 3 dniach od ostatniej próby doręczenia, jeśli nie ma kontaktu z odbiorcą,
• Odmowa przyjęcia przesyłki.
|
TNT | Firma dokonuje zwrotu przesyłki jedynie na polecenie nadawcy. Jeśli nie otrzyma w odpowiednim czasie wskazówek do usunięcia przeszkody w doręczeniu, paczka jest likwidowana. |
Opek |
Opek nie ponosi odpowiedzialności za zwrot przesyłki, gdy:
• Adresat zmienił adres zamieszkania lub siedzibę,
• Adres odbiorcy jest błędny,
• Waga i zawartość przesyłki nie zgadzają się z tymi, zadeklarowanymi przy nadaniu
|
DPD |
• Błędny adres odbiorcy,
• Odmowa przyjęcia przesyłki,
• Dwie nieudane próby doręczenia.
|
GLS | Zwrot do nadawcy następuje w przypadku nieudanej próby doręczenia z przyczyn niezależnych od GLS. |
K-EX | K-EX kontaktuje się z nadawcą przesyłki, której nie można doręczyć. Jeśli nie dostanie wskazówek do dalszego działania w ciągu 24 godzin, zwraca przesyłkę nadawcy. |
Likwidacja przesyłek
Jeśli przesyłki nie można z różnych przyczyn doręczyć do adresata, ani zwrócić odbiorcy z podobnych przyczyn, firmy kurierskie są uprawnione do likwidacj przesyłki. Trzeba pamiętać, że firma TNT likwiduje przesyłkę w przypadku braku kontaktu ze strony nadawcy (nawet jeśli posiada jego prawidłowy adres). Likwidacja przesyłki to komisyjne otworzenie jej i sprawdzenie, czy w środku nie znajdują się informacje indentyfikujące nadawcę lub odbiorcę. Jeśli znajdą się tam takie dane, firma próbuje się skontaktować z osobą uprawnioną do przesyłki. Jeśli nie, firma może sprzedać lb zniszczyć zawartość przesyłki.
Komentarzy (1)
Wednesday, 03 February 2016 o 17:07
Odmowa przyjęcia przesyłki,
Dodaj swoją opinię